Könyves Kertünk

Könyvek és Kultúra Kompromisszumok nélkül

Agatha nyomoz, avagy detektív sztorik karantén idejére

2020. március 26. 10:00 - ZsuzsiNori

Sir Steve Stevenson: Agatha nyomoz, a rejtélyes bengáliai eset

Vigyázat, semmi "világfájdalom", felszabadító lélektúra, igazi lélekwellness következik.

b7cdf429-37f5-464a-b835-b3c8d8ada190.jpegÉvről évre egyre több gyerek- és ifjúsági könyvet olvasok. Egyrészt szórakoztat, igazi lélekwellnessként élem meg. Másrészt meg előolvasó vagyok a gyerekeimnek. Tudom kicsit furán hangzik, de ahogy a mesefilmeket is szűröm kicsit, úgy válogatom meg a könyveket is. Ez nem azt jelenti, hogy én mondom meg mit nézhetnek, vagy mit olvashatnak, jelen esetben olvasunk, mert a felolvasó szerep az enyém. Szabadon választhatnak, én inkább csak terelgetem őket az úton. Így könnyebb tanácsot adnom, hogy igen ez jó mese, én is láttam már, vagy jó könyv, én is olvastam, és nekem nagyon tetszett.

Agatha Mistery első története, a Fáraó rejtélye tavaly akadt a kezembe egy antikváriumban. És nagyon nem bántam meg, hogy hazajött velem. Sokszor mondtam már, a könyveknek lelke van, és ők választanak minket. Ebben az esetben is pont így történt. Nagyjából 2-3 óra alatt elolvastam a könyvet, és a végén azt kérdeztem magamtól: Miért nem olvastam én eddig detektív sztorit? Pedig akad a polcomon bőséggel. Azt kell mondjam egy gyerekkönyv kellett ahhoz, hogy felnőtt detektív könyvek útjára lépjek. És bármilyen fura nagyon tetszenek. Szóval köszi Agatha. 

Agatha kalandjai a Manó Könyvek Kiadó gondozásában jelennek meg. A rejtélyes bengáliai eset című részben 128 oldalon keresztül nyomozhatunk Agathaval és csapatával. A könyv 8 éves kortól ajánlott, így én már nyugodt szívvel vettem kézbe. Nem csak a történet lendületessége, könnyű szövegezte teszi elvezetéssé a könyvet, hanem a jeleneteket megörökítő rajzok is. Így a gyerekek még jobban bele tudják élni magukat a történetbe. Mindamellett izgalmas és fordulatos, mint ahogy az egy detektív történethez illik.

Mondj el mindent, öregem!

Történetünk kezdetén Agatha épp a moziszobában fészkelte be magát, hogy anyag gyűjtés címén megnézzen egy Hitchcock filmet, mikor beállított unokatestvére Larry, egy ázott veréb képében. Nem mellesleg teljesen kétségbe esve, hiszen újabb feladatot kapott az iskolától…Larry ugyanis detektívnek készült.

De nézzük, hogyan is van az, hogy Larry jár a Sólyomszem Detektíviskolába, mégis Agatha az igazi nyomozó? Nem lehet szó nélkül hagyni Agatha olyan képességeket, mint az összetett gondolkodás, a jó memória, a tájékozottság, a leleményesség, vagy az, hogy egy jó detektív szemrebbenés nélkül füllent. - Nem mellesleg krimi írónőnek készül a kisasszony, és mindössze 12 éves. -  Unokatestvére Larry sem, ööö hogy is mondjam? A képességei kissé eltörpülnek Agatha mellett. Viszont nagyon ért az informatikához és a technikai kütyükhöz Szóval egy szó, mint száz, Agatha húzza ki a csávából Larryt. Illetve segít neki megoldani a detektív iskola küldetéseit. Így esett, hogy a kis csapat Agatha, Larry, Mr Kent és Watson, a macska, Indiában kötött ki, ahol véletlenül pont él egy rokon, Raymond bácsi.

 A chotokai érkezés nagyon kalandosra sikerült, és az események lendülete ezután sem tört meg. Sőt, kezdetét vette a nyomozás. A Deshpandevel való találkozás hagyott bennük némi kétséget, de a jó detektív orr mindig "kiszagolja" ha megpróbálják félre vezetni. Volt itt is fordulat, meg pördület, baj is akadt nem kevés, de a leleményesség előcsalta az igazi tolvajt. Pont, mint egy felnőtt detektív regényben, csak itt nincs sem vér, sem hullák. Viszont az utolsó pillanatig ott volt a kérdés, hogy akkor ki a bűnös? Természetesen a bűnös megkerült és Káli istennő gyöngye is visszakerült az őt megillető helyre.

Agatha történetét a közelgő gyermekkönyvek nemzetközi és meseírás napjára ajánlom, mely április 02-án lesz. Ezen a napon született Andersen, dán meseíró is. 

Jó olvasást. 

A könyvről többet ITT tudhatsz meg.

 

S.H.Zsuzsi Nóri

 

 

komment
süti beállítások módosítása